Bits And Pieces

Det var så länge sen jag skrev ett inlägg, borde ta att göra det nu!
Jag tänkte uppdatera det viktigaste som har hänt mig under den här månaden.
Jag har jobbat för första gången i mitt liv! Det var skitkul, fick driva med människor för pengar (jobbade såklart seriöst också, vi delade ut flyers på Bruce Springsteen). Jag har träffat nya människor, träffat gamla vänner och återanknytit banden mellan oss! Jag har slutat åttan, och gått ut med normala betyg för en gångs skull. Fick faktiskt en premie på 150 kr för att jag ändrat mina betyg mest i hela klassen. :D
Såklart har jag gått runt och tänkt på massa olika saker också!

När förändrar de flesta människor sina vanor och manér?
Enligt min teori gör vi det under pressade situationer. Om jag röker kanske.. lite mer än genomsnittet per dag, vad gör jag då cigaretterna tar slut och jag inte har pengar? Jag trappar ner på rökningen med kanske 80% och sparar tills jag kan få nya.
Samma sak med att t.ex städa. Jag städar inte så ofta på grund av lathet, men om jag inte kan hitta t.ex min kamera så städar jag faktiskt tills jag hittar den.
Det här hänger ihop med min svenska uppsats ''Att må bra för att man gör det värre för sig själv''.
Under typ två år så gick jag runt och latade mig i skolan, jag drunknade verkligen i restuppgifter. Men när det blev allvar, och jag faktiskt behövde förbigå min PRAO för att göra dem. Jag förstod att det behövde göras, och jag gjorde alla restuppgifter på två veckor! Det är lathet som orsakar fördröjning, och fördröjning ger en form utav lycka medans man tillslut har (i det här fallet) gör det värre för sig själv.
Det är ioförsig bra, om man inte vill t.ex jobba övertid för att man borde det så ska man fan inte göra det! Gå ut och ha trevligt istället. Fast fördröj måttligt, att få sparken är direkt inte speciellt bra heller.
Hur gör ni?

Ha det bra! /Vincent

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Gaybloggar.se Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0 Gaybloggar.se