Sommartips!

Nu har varenda tonåring fått Sommarlov. Det är "bara" 64 dagar kvar av mitt lov så jag satte och funderade på hur jag skulle kunna utnyttja dem så bra som möjligt. Här kommer lite tips!
  • Eftersom jag är en strukturerad människa i skolan så äger jag en almanacka, (vilket alla borde göra) och istället för att oroa sig över att planera hela sommaren, så planerar inte jag alls. Utan skriver istället varje kväll vad jag gjort under dagen! På så sätt så kan jag bläddra tillbaka och reflektera kring hur kul jag haft det under dagen och när sommaren är slut så är kalendern fylld med underbara händelser!  I år låter jag sommaren vara den spontana och impulsiva sommarn fyllt med njutning och härligheter!
  • Fota! Se till att alltid ha en kamera (eller umgås med andra som har en kamera). Det finns inget bättre sätt att föreviga sina minnen! Lägg sedan upp bilderna på Facebook eller om du är old-school och skriver ut bilderna och klistrar in i album.
     
  • Åk iväg! Finns det något mer lärorikt än att resa? Det kan vara alltifrån en lyxsemester på Franska Rivieran till en kort tripp till en kompis landställe. Åk iväg ca tre gånger under sommaren så kommer du känna att du har spenderar tiden väl! Själv ska jag till Berlin i Juli och förmodligen ned till Göteborg några dagar. Självklart ska jag på Pride också, men eftersom jag bor i Sthlm så består endast resan av tunnelbana fyra stationer :P
  • Uppskatta tid med dig själv. Om alla dina kompisar är utomlands eller borta från stan och du har sjukt tråkigt kan du alltid gå ut själv! Sätt dig på ett soligt ställe nära dig, köp med en latte eller nått gott att dricka. Sen sitter du där och lyssnar på musik, tar det lugnt och om du dessutom har ett par riktigt mörka solglasögon så kan du alltid sitta och spana in snygga personer utan att de ser att du kollar på dem ;) Om det regnar tycker jag du kan ta ett bad eller hyra film och bara ta det lugnt. Kom ihåg: Att vara själv betyder inte att man är ensam.
  • Stay clean. Det absolut tråkigaste som kan hända är att du blir sjuk. Så se till att tvätta händerna ofta, och strula inte med allt för många personer.  PS Använd ALLTID konom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Gaybloggar.se Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0 Gaybloggar.se